روش مطالعه درس اقتصاد

PicsArt_12-14-07.25.51
مقالات آموزشی

روش مطالعه درس اقتصاد

اقتصاد دومین درس در دفترچه گروه آزمایشی علوم انسانی بوده و با دارا بودن ۱۵ سوال، نقشی اساسی در تعیین سرنوشت داوطلبان کنکور دارد.

آنچه در این مقاله می خوانید

بودجه بندی

روش مطالعه

کتاب درسی اقتصاد، به سه بخش مفهومی ، حفظی و حل مسئله تقسیم می شود.

در بخش مفهومی مباحثی هم چون سیاست های مالی و پولی، عرضه و تقاضا، نرخ های مالیاتی و… مطرح بوده که نیاز به درک عمیق تر مطالب دارند. بخش حفظی که غالب صفحات کتاب را در برگرفته و مهم ترین آن ها شامل قسمت­های آغازین و پایانی کتاب است.

و اما دشوارترین بخش کتاب (البته به زعم برخی دانش آموزان!) که قسمت مسائل  کتاب را در بر می­گیرد. ایراد اصلی داوطلبان در این بخش ناشی از طرح مسائل ساده در دهم و در امتحانات مدارس بوده ، که با رسیدن به دوره کنکور و طرح سوالات متفاوت و دشوارتر در آزمون­ های آزمایشی و آزمون سراسری ، داوطلبان را با مشکل روبرو می­کند. چرا که داوطلبان ذهن خود را با آن مسائل ساده دبیرستان وفق داده و مواجه شدن با مسائل درس اقتصاد که در کنکور مطرح شده و در ظاهر پیچیده و سخت به نظر می­رسند، آن­ها را با مشکل مواجه می­کند.

مطالب حفظ کردنی در اقتصاد ابتدا خیلی سطحی و آسون به نظر میرسند اما نکاتی نهفته دارند که بهترین راه حل برای پی بردن به آنها  خواندن این مطالب به طور مکرر و نکته برداری از آنهاست .  به نظر من خلاصه نویسی برای این درس خیلی کار ساز نیست و بهتر است که نکات و فرمول ها را روی برگه های کوچک بنویسید و روی دیوار اتاق خود بچسباند و یا در دفترچه ای آنها را جمع آوری کنید . تنها راه چاره برای مسئله ها تمرین است پس از آنها فرار نکنید .شاید ظاهری پیچیده و طولانی داشته باشند اما بعد از چند بار حل کردن متوجه فرایند ساده ی آنها می شوید.لازم نیست خط به خط کتاب را حفظ کنید .

مطالب مهم بعد از چند ماه تست زدن خودشان را نشان می دهند.

منابع مطالعاتی

ویژه دانش آموزان متوسط

  • درس‌نامه مناسب
  • پوشش تیپ‌های مختلف تست‌ها
  • پوشش کنکور‌های سراسری
  • پاسخنامه نه چندان کامل

ویژه دانش آموزان قوی

  • درس‌نامه جامع و کاربردی 
  • بیش از ۹۰۰ پرسش چهارگزینه‌ای 
  • پاسخ‌نامه تشریحی

با مراجعه به پیج اینستاگرامی ما به نشانی golenaz_ebrahimi@ میتوانید از مطالب بیشتری بهره مند شوید .

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید