نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد

نتایج نهایی کنکور 1403
اخبار

نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد

نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳

به گفته معاون فنی و آماری سازمان ملی سنجش: نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۳ با توجه به تعویق دو هفته‌ای، امیدواریم در دهه اول مهر ماه ۱۴۰۳ یعنی ۱۰ یا ۱۱ این ماه اعلام می‌شود.

در ازمون سراسری سال ۱۴۰۳ یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ نفر در نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با یکدیگر رقابت می کنند .

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور در روزهای پنجشنبه ۶ اردیبهشت و جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ نفر در نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر زن و ۴۳۲ هزار و ۸۶۲ نفر مرد هستند. به این ترتیب ۶۳ درصد داوطلبان را زنان و ۳۷ درصد داوطلبان را مردان تشکیل

می دهند.

تعداد ثبت نام کنندگان عادی ۴۹۲ هزار و ۱۲۵ نفر و تعداد ثبت نام کنندگان فرهنگیان ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر است.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور، ۶۲۴ حوزه امتحانی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار می شود.

در نوبت دوم آزمون سراسری در گروه آزمایشی ریاضی بیش از ۱۲۵ هزار نفر، در گروه آزمایشی تجربی بیش از ۴۷۱ هزار نفر و در گروه آزمایشی انسانی بیش از ۲۷۰ هزار داوطلب با یکدیگر رقابت کردند .

راهنمای دریافت کارنامه نهایی انتخاب رشته  کنکور سراسری ۱۴۰۳ 

گام اول : شما باید وارد  سایت رسمی سازمان سنجش و آموزش کشور  به نشانی sanjesh.org شده و اطلاعات خود را وارد نمایید .

گام دوم :  روی لینک مربوط به مشاهده اعلام نتایج کلیک کنید و اطلاعات خود را به طور دقیق در آنجا وارد نمایید .

گام سوم : بعد از ورود به پنل خود وارد قسمت کارنامه ها شده و نتایج را مشاهده کنید .

گام اخر : در این صفحه جزئیات قبولی شما در رشته و دانشگاه مربوطه مشخص است .

تاخیر در آغاز سال تحصیلی ورودی‌های جدید دانشگاه‌ها

 با توجه به اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ در اوایل دهه دوم مهر ماه سال جاری، سال تحصیلی دانشجویان ورودی‌های جدید دانشگاه‌ها با تاخیر دو هفته‌ای آغاز می‌شود.

نتایج دانشگاه آزاد ۱۴۰۳  چه زمانی اعلام می‌شود؟

با توجه به اینکه انتخاب رشته دانشگاه سراسری و آزاد همزمان باهم انجام شده و فقط بر اساس نتیجه یک آزمون میباشد، کارنامه نهایی پذیرش سراسری و آزاد هم همزمان اعلام می‌شود.

برای مشاهده نتایج نهایی انتخاب رشته سراسری از طریق سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org  و هم چنین برای مشاهده نتایج نهایی انتخاب رشته دانشگاه آزاد به نشانی https://azmoon.iau.ir/ مراجعه کنید.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید