دروغ های انتخاب رشته و افشاگری + قبولی پزشکی با رتبه 30 هزار

دروغ های انتخاب رشته
مقالات روانشناسی

دروغ های انتخاب رشته و افشاگری + قبولی پزشکی با رتبه 30 هزار

دروغ های انتخاب رشته و افشاگری + قبولی پزشکی با رتبه 30 هزار

میتوان گفت انتخاب رشته یکی از مهم ترین و سرنوشت ساز ترین انتخاب در زندگی یک فرد محسوب میشود. انتخابی که به ابعاد مختلف و متعددی از زندگی جهت بخشیده و تعیین کننده مسیر آینده تحصیلی ، مالی ، شغلی و حتی زندگی شخصی شماست.

هرساله با اعلام نتایج اولیه کنکور از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور داوطلبان کنکور درکنار پدر و مادر ها برای انتخاب رشته نگرانی های زیادی دارند ؛ پدرو مادر ها سعی دارند انتخاب آینده فرزندان خود را به دست فردی با تجربه و توانمند سپرده و در این زمینه از هیچ تلاشی هم دریغ نمیکنند . اما در کنکور به ویژه در زمان انتخاب رشته افراد سود جوی بسیاری هستند که این فضا را مسموم میکنند . این افراد دانش مشاوره ای نداشته و به کنکور فقط به عنوان یک بیزنس نگاه میکنند و تمام هدفشان اجرای تمامی برنامه های مالی خود میباشد نه ساخت آینده یک جوان 18 ساله با کلی رویا و آرزو !

مرکز مشاوره و برنامه ریزی گلناز ابراهیمی با 18 سال سابقه تخصصی در انتخاب رشته سعی دارد  آگاهی شما را در زمینه انتخاب رشته ارتقا داده تا فریب دروغ های عجیب و رایج مشاور نماها را نخورید .

 

 

شش مورد از رایج ترین دروغ های انتخاب رشته

مورد اول : با رتبه 20 هزار پزشکی قبول شو _ بزرگترین دروغ انتخاب رشته

دروغ های انتخاب رشتههمه شما داوطلبان کنکور میدانید که قبول شدن در رشته پزشکی در تمامی جوامع کاری سخت و دشوار است . و این موفقیت به هیچ عنوان یک شبه و یا با صرفا مطالعه در ماه های پایانی به دست نمی آید . لازمه قبولی در این رشته پر طرفدار گروه علوم تجربی داشتن یک رتبه و تراز درخشان است.

اما سوال مهمی که  اینجا برای همه ما پیش می آید این است  خب اگر به راحتی و با رتبه هاییی چون 10 هزار ، 20 هزار و یا حتی 30 هزار که حدودا میانگین زیر 10 درصد در کنکور میباشد ،  میتوان پزشکی قبول شد پس چرا این تعداد از داوطلبان از ابتدای سال سخت تلاش میکنند ؟ به نظر شما بهتر نیست همه داوطلبان مطالعه را از ماه اخر شروع کنند چون به دست آوردن چنین رتبه هایی کار دشواری نمیتواند باشد !!!

و مهم ترین مورد اینکه اصلا چرا رتبه بندی بین شرکت کنندگان صورت میگرد ؟؟  در این صورت حتی ارزش رتبه های تک رقمی، دو رقمی و سه رقمی کنکور که شانس قبولی در رشته های تاپ این گروه را هم چون پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی ( میتوانید مقاله جامع معرفی هر یک از این رشته ها را مطالعه کنید ) دارند زیر سوال  میرود . بنابرین بدانید وآگاه باشید که قبولی در این رشته های تاپ با این رتبه ها به هیچ عنوان امکان ندارد حتی به صورت تعهدی و یا پذیرش از طریق دانشگاه آزاد .

 دلیل دیگری که این دروغ را برایتان روشن میکند. عدم تطابق ظرفیت رشته پزشکی با رتبه بندی هایی چون 30 هزار و 20 هزار است که این عنوان را کاملا رد میکند .

مورد دوم : آیا کد های مخفی در انتخاب رشته وجود دارد ؟؟

پاسخ این سوال قطعا منفی است !!

یکی دیگر از جملات رایجی که این روز ها از مشاور نما های کنکور بسیار میشنوید وجود کد های مخفی در دفترچه انتخاب رشته است که کسی از آن اطلاعی ندارد و شما را به رشته هایی چون داروسازی پردیس کیش ، پزشکی پردیس های خودگردان میرساند . بر اساس اعلام رسمی سازمان سنجش و دفترچه منتشر شده از سوی این سازمان هیچ کد رشته مخفی در درفترچه انتخاب رشته 1403 وجود ندارد . بنابراین فریب این سودجویان را نخورید .

مورد سوم : نمایش رتبه کشوری داوطلب به جای رتبه در سهمیه منطقه

یکی از شگرد هایی که این شیادان دارند این است که  قبولی های خود را در سال های گذشته  با رتبه کشوری  نشان میدهند  تا امیدی تو خالی به دانش آموزان و خانواده هایشان تزریق کنند . در صورتی که رتبه کشوری هر داوطلبی همیشه بیشتر از رتبه در سهمیه منطقه میباشد و کاملا واضح است چرا که با تمامی شرکت کنندگان کنکور در سراسر کشور محاسبه میشود .

 این را بدانید که برای انتخاب رشته ؛ رتبه در سهمیه و تراز نهایی داوطلب باید در نظر گرفت شود و بیان رتبه کشوری و انتخاب رشته با آن غیر حرفه ای ترین و اشتباه ترین کار ممکن است . برای مثال داوطلبی که در گروه علوم تجربی و در  سهمیه منطقه 1 رتبه 2000 که معادل رتبه کشوری 5000 است را کسب کرده امکان قبولی در رشته داروسازی را دارد . اما بیان قبولی با رتبه 5000 که منظور همان رتبه کشوری است فقط برای فریب داوطلبان میباشد و دروغی بیش نیست .

مورد چهارم : خرید صندلی پزشکی در دانشگاه های معتبر

میتوان گفت که فرزندان با ارزش ترین سرمایه های زندگی هر پدر و مادری هستند که برای رفاه ، شادی و حال خوب ، موفقیت و سربلندی  آنها هرکاری میکنند . در بازار داغ انتخاب رشته هم هر ساله افرادی وجود دارند که در این شرایط حساس فقط به فکر منفعت خود میباشند . لازم به ذکر است که  امکان همچین کاری به هیچ عنوان وجود ندارد و انجام آن تخلف محسوب شده و درصورتی که این اتفاق رخ دهد و مراجع ذی ربط از آن مطلع شوند ؛ داوطلب از ادامه تحصیل بازمانده ، مدرک او بی اعتبار خواهد شد و هم چنین باید جریمه پرداخت کند .

مشاور نماهایی که به اسم کنکور و انتخاب رشته برای خود دکانی باز کرده اند و با کلاه برداری میخواهند برای برخی صندلی رزرو کنند و به قول خودشان با تضمین قبولی پزشکی شما را به دانشگاه میفرستند جز منفعت  مالی خود به دنبال چیزی نیستند و این در صورتی است که براساس قوانین و ضوابطی که وجود دارد هیچ کس حق این کار را نداشته و در صورت انجام  با برخورد جدی مقام های قضایی مواجه میشود .

مورد پنجم : تبلیغات با تصاویر و ویدیو های غیر واقعی  

بهتر است در این زمینه آگاهانه رفتار کنید و تحصیلات ، سابقه کاری و رزومه آن شخص را بررسی کنید .

تکنیک جدیدی که کلاهبرداران انتخاب رشته در سال های اخیر انجام میدهند ادیت ویدیو ها و تصاویر خود به سبک اعلام نتایج در سازمان سنجش است که طوری طراحی میکنند که انگار واقعیت دارد .

برای مثال ساخت و ادیت ویدیو دروغ از کسانی که با رتبه های 40 هزار رشته  پرستاری در دانشگاه های دولتی قبول شده اند و یا افرادکارنامه به دستی که در ویدیو نشان میدهد که  با رتبه 20 هزار پزشکی قبول شده اند  . شما فکر میکنید این شیادان مخاطب خود را چگونه میبینند و یا فرض میکنند ؟ اگر این کار بی احترامی محض به داوطلب  نیست پس چه چیزی میتواند باشد؟ اگر این کار دروغی واضح نیست پس چیست؟

مورد ششم : قبولی پیراپزشکی بدون کنکور و صرفا با سوابق تحصیلی

ممکن است این روز ها در بعضی از شبکه های اجتماعی تبلیغاتی همچون قبولی پیراپزشکی بدون کنکور را دیده باشید . این تبلیغات به ویژه در رشته پرستاری بسیار گسترده تر هم هستند  . در صورتی که امکان تحصیل بدون کنکور در هیچ یک از رشته های پیراپزشکی وجود ندارد و هر شخصی ادعای این دروغ بزرگ را داشته باشد مجرم محسوب میشود . این افراد سود جو برای جلب اعتماد دانش آموزان و اولیا آنها جملاتی چون ” ما سابقه انجام آن را در نظام قدیم داشته ایم و از آن تکنیک هم در انتخاب رشته با سوابق نظام جدید هم میخواهیم استفاده کنیم ”  را میگویند. در صورتی که برای گرفتن شماره نظام پرستاری و داشتن تحصیلات دانشگاهی در این رشته لازم است در کنکور سراسری شرکت کرده و بتوانید رتبه لازم جهت قبولی آن را کسب کنید ( برای آکاهی از آخرین رتبه قبولی پرستاری کلیک کنید ) .

سخن پایانی

داشتن حس مسئولیت پذیری ، دلسوزی و  وجدان کاری یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که یک مشاور حرفه ای کنکور باید داشته باشد . بنابرین از شما میخواهیم در مورد انتخاب رشته فرزندان خود با جدیت و آگاهی پیش بروید و از هر موسسه آموزشی و یا مشاور تحصیلی که چنین جملاتی را شنیدید تامل کرده و فریب  آنها را نخورید .

جف بیزوس یک سرمایه گذار مشهور آمریکایی در مورد انتخاب کردن گفته است :

“در نهایت زندگی ما نتیجه ی انتخاب هایمان می‌شود پس یک داستان عالی بسازید “

بنابرین اگر میخواهید ادامه داستان آینده خود را عالی ساخته و در آن بدرخشید باید تمامی انتخاب های اساسی زندگی خود را با دقت و وسواس انجام دهید .

گلناز ابراهیمی با 18 سال تجربه درخشان در زمینه انتخاب رشته کنکور سراسری در کنار شماست . برای رزرو انتخاب رشته با شخص خانم ابراهیمی کلیک کنید .

دروغ های انتخاب رشته

خدمات انتخاب رشته مرکز مشاوره و برنامه ریزی گلناز ابرهیمی

  • برگزاری جلسات آنلاین گروهی معرفی رشته و دانشگاه
  • ارائه فرم هویت ساز جهت شناسایی علایق و توانایی ها و روحیات داوطلب
  • برگزاری آزمون های روانشناسی جهت شناسایی علایق و اولویت های داوطلب
  • تشریح کامل دفترچه انتخاب رشته
  • ارائه رشته هایی که افزایش ظرفیت داشته اند برای شانس قبولی
  • بررسی دقیق کارنامه کنکور و تطبیق فرم هویت ساز و آزمون های روانشناسی جهت انتخاب رشته
  • جلسه مشاوره فردی و تعیین استراتژی توسط شخص خانم ابراهیمی
  • جلسه مشاوره فردی توسط مشاوران ارشد و تشریح کامل امکان قبولی ها و توضیحات تکمیلی رشته ها و دانشگاه ها
  • پشتیبانی 24 ساعته توسط کارشناسان
  • کنترل نهایی انتخاب رشته تکمیلی توسط شخص خانم ابراهیمی و ارائه امکان قبولی

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید