ثبت نام اردوی مطالعاتی نوروز

ثبت نام اردوی مطالعاتی نوروز

ثبت نام اردوی مطالعاتی نوروز 1404
مرکز مشاوره و برنامه ریزی گلناز ابراهیمی

برنامه‌ریزی برای موفقیت در آزمون سراسری، نیازمند‏‏ رفتار هوشمندانه و تجربه بالایی است و داوطلبانی که در سال‌های گذشته از رتبه‌های برتر آزمون سراسری ‏بوده‌اند، همواره بر اهمیت و نقش برنامه‌ریزی در موفقیت خود تأکید داشته‌اند. اما برخلاف تصور‏ بسیاری از داوطلبان که برنامه‌ریزی را صرفاً فرآیندی که در آن ساعت، مبحث و منبع مطالعاتی مشخص می‌شود می‌دانند، برنامه‌ریزی دربرگیرنده تصمیمات مطالعاتی داوطلب و روش پیشروی مباحث است.

یکی از شاخص‌های مهم برنامه‌ریزی مناسب، اهمیت دادن به دوره‌های تأثیرگذار است. دوره‌هایی که به ‌ظاهر تفاوتی با سایر دوره‌ها ندارد اما می‌تواند تأثیر شگفت‌انگیزی بر نتیجه داوطلبان بگذارد و اساساً یکی از ویژگی‌های داوطلبان موفق توجه جدی به دوره‌های اثرگذار است.

 دوره مطالعاتی نوروز به 6 دلیل از اهمیت دوچندانی برخوردار است :

1- لحظات پایانی هر مسابقه‌ای تعیین‌کننده‌ترین لحظات مسابقه است و دوران مطالعاتی نوروز شروع لحظات پایانی است. (حدود 100روز تا آزمون سراسری)

2- عادت‌های مطالعاتی صحیح دوران جمع‌بندی در دوره مطالعاتی نوروز شکل می‌گیرد.

3- به دلیل شرایط عید نوروز برخی از داوطلبان در این دوره درس نمی‌خوانند. (وقتی دیگران کمتر درس می‌خوانند، ما می‌توانیم با مطالعه‌ای جدی از آن‌ها سبقت بگیریم)

4- دوران مطالعاتی نوروز معادل 1 ماه ارزش ساعت مطالعه دارد. (168 ساعت = 12 ساعت 14روز)

5– تجربه سال‌های قبل نشان داده است داوطلبان بسیار زیادی با جدی گرفتن دوران مطالعاتی نوروز توانسته‌اند نتیجه دلخواه خود را به‌ دست آورند.

6- از نظر کارشناسی، دوران مطالعاتی نوروز آخرین فرصت برای کسب رتبه‌ی مطلوب است.

در ابتدا بهتر است کمی درباره اردوی مطالعاتی نوروز صحبت کنیم: ساختار اردوی مطالعاتی در زمان بسیار حساس دید و بازدید های نوروزی به کمک داوطلبان می آید. بسیاری از داوطلبان در زمان نوروز به دلیل رفت و آمد میهمان فرصت کافی برای مطالعه ندارند. از آن جا که برای داوطلب پشت کنکوری حساس ترین زمان، اسفند تا نوروز است؛ اهمیت شرکت در اردوی مطالعاتی نوروزی به شدت بالاست.

کمی بیشتر با اردوهای مطالعاتی نوروز آشنا شوید:

اردوی مطالعاتی نوروز معمولا در فاصله زمانی اواخر اسفند تا اواخر فروردین ( به صورت متغیر) برگزار میشود.

این زمان بسته به شرایط مختلف متفاوت است اما به صورت عمومی معمولا در مدارس یا کمپ ها و سایر موسسات خصوصی برگزار میشود.

کیفیت اردوی مطالعاتی نوروز

به لحاظ کیفیت سطح آموزشی نیز اردوهای تحصیلی نوروزی متفاوت هستند. به طور مثال ممکن است در برخی اردوها فقط در مکانی مانند کتابخانه یا سالن مطالعه از صبح تا عصر به مطالعه بپردازید. این سبک مطالعه پشت سر هم و بدون در نظر گرفتن سایر عوامل از کیفیت مطالعه شما به شدت میکاهد.

اما در مقابل نوعی از اردوی مطالعاتی با کیفیت نیز وجود دارد که شامل یک برنامه بسیار مدون است. این برنامه شامل: مشاوره های خصوصی، برنامه تغذیه ای، برنامه های روانشناختی و شخصیت شناسی، انتخاب رشته، برنامه ورزشی و.. است. این نوع اردوی مطالعاتی نوروز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. در این برنامه علاوه بر مطالعه، بسیاری از عوامل جانبی که در بحث مطالعه دخیلند نیز در نظر گرفته شده است. شرایطی مانند استرس و تنش های روحی حین مطالعه، خستگی و ناامیدی از مطالعه یا نتیجه، تعادل بین مطالعه و برنامه غذایی و ورزشی از این موارد هستند.

اردوهای مطالعاتی نوروزی با کیفیت تمامی این عوامل را در نظر میگیرند.

علاوه بر این وجود مدرسین رفع اشکال در دوره اردوی مطالعاتی نوروز از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است.

چرا که مرور مدون و جامع بر حجم زیادی از مطالب درسی مطالعه شده صورت میگیرد و در این جا جلسات رفع اشکال برای تثبیت و جمع بندی نهایی مطالب از ضروریات است.

مسائل مهم اردوی مطالعاتی نوروز

یکی از مهم ترین مسائل اردوی نوروزی مکانی است که دانش آموزان در آن حضور دارند. داشتن مکان استراحت و تفریح، مناسب و تمیز بودن و تجهیز به اب خوری، سیستم های گرمایشی و سرمایشی و امنیت مکان بسیار حائز اهمیت است. در کل مکان برگزاری اردوی مطالعاتی نوروز جایگزین خانه میشود پس باید دارای شرایطی مشابه با منزل به لحاظ راحتی و امکانات باشد.

هزینه اردوی مطالعاتی نوروز 1402 چقدر است:

در این مورد بحث و نظرات بسیار متفاوتی وجود دارد. با توجه به سوالاتی که در سالهای اخیر وجود داشته نمیتوان درباره قیمت ها نظر قطعی داد. باید گفت هزینه ثبت نام اردوی نوروزی در مدارس نسبت به موسسات خصوصی ارزانتر است. در حالت کلی هزینه های اردوی مطالعاتی نوروز با توجه به چند عامل متغیر است:

مورد اول: امکانات مکانی که اردوی تحصیلی در آن برگزار میشود.

مورد دوم: سطح علمی و آموزشی اردوی مطالعاتی ( اینکه دبیران حاضر به چه میزان سطح علمی دارند یا حتی مطرح هستند)

مورد سوم: امکانات اردوی نوروزی که قطعا امکانات بیشتر نیازمند هزینه بیشتری نیز خواهد بود.

مورد چهارم: کیفیت خدمات آموزشی مانند پیگیری ها، برقراری نظم در جلسات آموزشی، ایجاد هماهنگی های مطالعه منظم دانش آموزان

پانسیون های شبانه روزی درسی محل هایی شبیه به کتابخانه هستند دقیقا مانند کتابخانه ها اما با شرایط کمی بهتر. وجود شرایط نور و تهویه و دمای مناسب و فاصله فردی برای کیفیت بهتر مطالعه و محیط بسیار آرام از ویژگی های اصلی یک پانسیون مطالعاتی شبانه روزی است.  در پانسیون های درسی نوروزی که معمولا از ساعت 7 صبح الی 9 شب فعالیت دارند هدف اصلی مطالعه و تمرکز روی مطالب درسی برای آمادگی امتحانات و بالاخص کنکور است.

پانسیون مطالعاتی نوروزی کنکور نیز به همین شکل است. در این پانسیون ها یا مراکز مطالعاتی ناظرینی وجود دارند که برای کیفیت بهتر مطالعه به نحوه درس خواندن دانش آموزان نظارت کامل دارند. در اردوی های نوروزی کنکور ساعاتی نیز برای استراحت در نظر گرفته شده که معمولا یک ساعت و پانزده دقیقه است . البته ساعات مطالعه بسته به شرایط مختلف متفاوت است اما در همین محدوده کمی تغییر میکند.

پانسیون های شبانه روزی با پانسیون های نوروزی عید تفاوت های دارند. در اردوی مطالعاتی نوروز که در مرکز مشاوره و برنامه ریزی گلناز ابراهیمی برگزار میشود کلاس های رفع اشکال و جلسات جمع بندی نیز با حضور رتبه های برتر کنکور در یکی از مراکز دانشگاهی و یا علمی در شهر تهران برگزار میشود. تفاوت اساسی پانسیون مطالعاتی با پانسیون های نوروزی کنکور نیز در همین است: نحوه صحیح مطالعه، رفع اشکال و حضور رتبه های برتر جهت مشورت، تعامل و ایجاد حس و انگیزه بیشتر.

فرم ثبت‌نام اولیه اردوی مطالعاتی نوروز

نام و نام خانوادگی(ضروری)
نحوه شرکت در اردو(ضروری)

با هم نظر دانش آموزان سال های قبل رو ببینیم...